علت باز نشدن درب توسط آیفون تصویری

آنچه در این مقاله می خوانید

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اگر از آیفون تصویری استفاده میکنید مطمعنا با مشکل باز نشدن درب توسط آیفون تصویری مواجه شده اید. این سوال بیشتر افرادی می‌باشد که با پشتیبانی قسمت تعمیرات وبسایت آریا ایمن تماس گرفته اند ما در این مقاله قصد داریم به صورت کاملا ساده به شما توضیح دهیم که چرا آیفون تصویری در را باز نمیکند تا در صورت امکان بتوانبد خودتان از پس این مشکل برآیید. 

آیفون تصویری ابزاریست که امروزه به شدت مورد نیاز ساختمان های مسکونی و تجاری می‌باشد که نبود آن و یا به وجود آمدن مشکلی در نحوه کارکرد آن میتواند خلل اساسی در زندگی روزمره ما ایجاد کند، از آنجا که آیفون های تصویری همانند دیگر وسایل برقی در معرض خرابی هستند بنابراین باید آماده هر گونه ایراد در کارکرد صحیح این وسیله ضروری باشیم و عکس العمل درستی را در هنگام مواجه با مشکل مورد نظر از خود نشان دهیم.

هدف ما
ما در این مقاله قصد داریم با شما در مورد یکی از مشکلات شایع این وسیله کاربردی صحبت کنیم که بیشتر افرادی که از آیفون تصویری استفاده می‌کنند با آن مواجه می‌شوند و آن مشکل باز نشدن درب توسط آیفون تصویری می‌باشد که این مشکل میتواند به شدت آزار دهنده باشد. قبل از هر کاری باید متوجه شوید که آیا تنها این مشکل برای واحد شما اتفاق افتاده یا که تمامی واحدها این مشکل را دارند.

اگر این مشکل تنها مختص به واحد شما می‌باشد ممکن است به خاطر دلایل زیر باشد :

مانیتور : ممکن است مشکل از شاسی مانیتور مورد نظر باشد که با فشار دادن دکمه مربوط به باز کردن درب دستور باز کردن درب به پنل بیرون واحد ارسال نشود.

در ضمن سیمی که مانیتور را به پنل متصل میکند نیز ممکن است قطع شده باشد و این عامل باعث به وجود آمدن این مشکل باشد و ضعیف بودن ترانس مانیتور نیز عامل دیگریست که باعث میشود درب باز نشود.

پنل : خراب بودن رله در باز کن در پنل آیفون تصویری میتواند عاملی باشد برای اینکه در باز نشود البته تشخیص این مورد نیز به یک متخصص دارد

دلیل دیگری که باعث بازنشدن درب میشود قطعی سیم اتصال پنل به منبع تغذیه و یا اتصال پنل به قفل می‌باشد.

منبع تغذیه : کاربرد منبع تغذیه تامین برق مورد نیاز برای پنل آیفون تصویری است یعنی برق شهری وارد ترانس شده و با ولتاژ مناسب وارد پنل آیفون تصویری می‌شود. ضعیف شدن منبع تغذیه باعث عدم باز شدن درب داخل واحد شود.

در ضمن قطع بودن سیم اتصال منبع تغذیه به قفل نیز می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکل باز نشدن درب شود.

قفل : بوبین یک نوع سیم پیچ می‌باشد که درون قفل های برقی وجود دارد و وظیفه آن باز کردن زبانه قفل می‌باشد در نتیجه ضعیف شدن بوبین قفل میتواند باعث به وجود آمدن مشکل باز نشدن درب شود.

اگر مشکل باز نشدن درب مختص به تمامی واحدها باشد ممکن است به خاطر موارد زیر باشد:

ممکن است رله پنل دچار مشکل شده باشد، از آنجا که رله پنل دارای یک قطعه مکانیکی به نام کنتاکت است و در صورت استفاده طولانی مدت از آن این قطعه دچار آسیب دیدگی شده و دیگر کار نمیکند.

  • قطع شدن سیم قفل باز کن که باعث می‌شود تمامی واحدها دچار مشکل شوند.
  • ممکن است قفل برقی سوخته باشد
  • امکان سوختن منبع تغذیه وجود داشته باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها