راهنمای خرید لامپ ال ای دی

راهنما خرید لامپ ال ای دی

راهنمای خرید لامپ ال ای دی

آنچه در این مقاله می خوانید

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در این مقاله قصد داریم تا راهنمای خرید لامپ ال ای دی را با هم بررسی کنیم. وقتی صحبت از روشنایی می‌شود همه چیز از خانه های ما تا فضاهای عمومی تا چراغ های نشانگر لوازم الکترونیکی ما را شامل می شود. اما پیشرفت روزافزون فناوری در نورپردازی هر ساله باعث انعطاف پذیری بیشتر در طراحی ، بهره وری بیشتر در استفاده و تعداد زیادی از مزایای دیگر می شود که بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد.

خرید لامپ LED: توضیح کوتاه

LED مخفف light emitting diode به معنی:”دیود ساطع کننده نور” است ، اما این تنها آغاز درک این فناوری پیشرفته و نقش آن در طراحی روشنایی خانه های ما است. در یک نگاه، آنچه شما باید بدانید در اینجا آمده است:

کارایی: در مقایسه با لامپ های رشته ای معمولی ، لامپ های ال ای دی دوام بیشتر و مصرف کمتری دارد و بیش از پنج برابر کارآمدتر است. لامپ های LED معمولاً فقط ۲ تا ۱۰ وات برق مصرف می کنند.

روشنایی: نور LED با لومن اندازه گیری می شود نه وات.

هزینه: لامپ های LED هزینه اولیه بالاتری دارند ، اما در طولانی مدت عمر بیشتری خواهند داشت.

طراحی: اندازه جمع و جور LED ها آنها را به یک عنصر طراحی فوق العاده انعطاف پذیر تبدیل می کند ، که به طراحان و تولیدکنندگان اجازه می دهد تا اشکال ، شباهت ها و فناوری هایی را بسازند که قبلاً به سادگی امکان پذیر نبود.

سرد، گرم نیست: LED ها برق را به نور تبدیل می کنند و باعث تولید گرما نمی شوند.

فاقد جیوه: در ساخت LED ها از جیوه استفاده نمی شود.

خرابی آهسته: ال ای دی ها به تدریج در عمرشان کم می شود ، به جای اینکه ناگهان بسوزند.

کاهش نور: LED ها در حال حاضر تعداد بیشتری از محصولات “کم نور” را ارائه می دهند که نه تنها خروجی نور ، بلکه دمای رنگ را نیز کاهش می دهد.

راهنمای خرید لامپ ال ای دی، چراغ روشنایی

اگر واقعاً می خواهید به نکات LED بپردازید ، مطمئناً چیزهای بیشتری وجود دارد که می توانیم توضیح دهیم ، از انتخاب روشنایی مناسب گرفته تا مقاوم سازی وسایل روشنایی فعلی و موارد دیگر.

کارایی روشنایی ال ای دی

این فقط یک کلمه پر سر و صدا نیست. LED ها بیش از پنج برابر همتایان رشته ای خود هستند. آنها فقط حدود ۲۰ درصد از برق برای تولید همان مقدار نور استفاده می کنند. یک لامپ LED با کیفیت می تواند بین ۲۰ تا ۵۰ هزار ساعت دوام بیاورد.

اگر از لامپ به مدت ۶ ساعت در روز و ۳۶۵ روز در سال استفاده کنید ، لامپ LED شما می تواند ۲۰ سال دوام بیاورد.

روشنایی ال ای دی ها

روشنایی با لومن اندازه گیری می شود ، در حالی که انرژی مصرفی یک لامپ بر حسب وات اندازه گیری می شود. برای تولید مقادیر مشابه نور ، لامپ های LED و فلورسنت وات بسیار کمتری نسبت به لامپ های رشته ای یا هالوژن مصرف می کنند. یک لامپ معمولی ۶۰ واتی ۸۰۰ لومن تولید می کند ، در حالی که LED ها ۱۳-۱۵ وات مصرف می کنند تا ۸۰۰ لومن تولید کنند.

ال ای دی ها در مقابل روشنایی فلورسنت

هر دو نور LED و فلورسنت کارآمدتر از لامپ های رشته ای هستند: LED ها تا ۹۰ درصد انرژی کم و فلورسانس تا ۷۵ درصد کمتر مصرف می کنند. فلورسنت ها از لوله های شیشه ای ساخته شده اند و در صورت افتادن می توانند خرد شوند ، در حالی که LED ها دوام بیشتری دارند. همچنین ، فلورسنت حاوی مقدار کمی جیوه است و دارای قوانین بازیافت خاصی هستند.

معایب ال ای دی ها

ال ای دی ها نسبت به لامپ های سنتی هزینه اولیه بالاتری دارند. با این حال ، مردم معمولاً به دلیل بهره وری انرژی LED و عمر طولانی ، هزینه را در چند سال پس می گیرند. همچنین ، LED های قبلی نور جهت دار را ساطع می کردند و آنها را برای روشنایی بیشتر از روشنایی محیط مناسب تر می کرد. این روزها ، لامپ های ال ای ی همه جهته رایج شده اند و نور را به سطوح بازتابنده یا از طریق لنزهای با کیفیت بالا نشان می دهند تا درخشندگی یکنواخت و پراکنده ای را ایجاد کنند.

اگرچه اولین LED ها با دقت و وضوح رنگ ضعیف مرتبط بودند، که توسط شاخص ارائه رنگ (CRI) اندازه گیری می شود، اما در سال های اخیر بهبود یافته است.

چرا LED ها هزینه بیشتری دارند

اجزای LED ها پرهزینه هستند: تابلوهای مدار، درایورها، برخی از آنها از فسفر زرد استفاده می کنند ، یک ترکیب نادر خاکی و غیره. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی و افزایش محبوبیت، قیمتها به طور پیوسته در حال کاهش است. به خاطر داشته باشید که کیفیت LED ها بسیار متفاوت است، که بر قیمت آن تأثیر می گذارد. به دنبال مواردی باشید که بهترین رنگ و نور را در طول زمان از تولید کننده معتبر ارائه می دهند.

بهترین استفاده برای ال ای دی ها

این روزها، از لوسترهای اتاق ناهارخوری گرفته تا مناظر، نور LED روشنایی زیبایی را تقریباً در هر فضایی فراهم می کند. اما یک مزیت بزرگ LED ها جهت گیری عالی آنها است ، بنابراین آنها یک گزینه عالی برای موارد زیر هستند:

  • روشنایی کاور
  • زیر نور کابینت
  • روشنایی فرو رفته
  • چراغ های کار و مطالعه
  • روشنایی راه پله و راهرو

دسترسی به مکان های سخت (به دلیل عمر طولانی LED ها و نگهداری کم)

نورپردازی هنری (برخلاف لامپ های مهتابی و فلورسنت ، LED ها تابش اشعه ماوراء بنفش را تولید نمی کنند ، بنابراین آنها را برای آثار هنری ایمن می کند)

طول عمر ال ای دی ها

یک LED مانند یک لامپ استاندارد نمی سوزد، بنابراین دیودهای جداگانه نیازی به تعویض ندارند. در عوض، دیودها به تدریج سطوح خروجی پایین تری را در مدت زمان بسیار طولانی تولید می کنند.

نحوه عملکرد نور گرم و نور سرد با ال ای دی ها

راهنمای خرید لامپ ال ای دی

وقتی یکی می پرسد: “آیا نور این لامپ سفید گرم است یا سفید سرد؟” این به دمای رنگ LED در رابطه با مقیاس درجه حرارت رنگ کلوین اشاره دارد. یک LED با دمای ۲۷۰۰K نور سفید تقریبا طلایی بسیار گرم تولید می کند در حالی که ۷۰۰۰K یک نور سفید بسیار سرد است که در برخی از کاربردها به نظر می رسد نور، رنگ آبی روشن دارد. ۳۰۰۰K یک نور سفید گرم گرم است، ۳۵۰۰K یا ۴۰۰۰K در محدوده سفید گرم گرم قرار دارد و فراتر از آن سفید سرد و روشن می شود.

یا این سوال را مطرح می کنند که میزان روشنایی ۲۷۰۰K در مقابل ۳۵۰۰K چقدر است؟ یا ۴۰۰۰K؟ در حالی که سلیقه های شخصی متفاوت خواهد بود، کمتر از ۲۷۰۰K برای مناطقی که نیازی به نور زیاد نیست بهتر است استفاده شود – به عنوان مثال، یک لامپ برجسته در اتاق نشیمن که هدف آن ایجاد تابش گرم کننده است.

۲۷۰۰K تا ۳۵۰۰K درخشندگی متوسطی ایجاد می کند و می تواند برای روشن کردن بیشتر اتاقهای خانه که محیط مهم است مانند اتاق ناهار خوری یا اتاق نشیمن استفاده شود. نورپردازی شروع به رنگ سفید طبیعی در حدود ۴۰۰۰K می کند که برای نورپردازی مناسب است ، بنابراین بسیاری از آشپزخانه ها بین ۳۵۰۰K-5000K بسته به میل صاحب خانه به نور گرم در مقابل سرد متغیر هستند. روشنایی بیش از ۵۰۰۰K به ندرت در خانه استفاده می شود ، اما در روشنایی های تجاری بسیار رایج است.

CRI چیست؟

CRI یک معیار کمی برای اندازه گیری دقیق رنگ لامپ LED در مقایسه با منبع نور طبیعی است. با در نظر گرفتن اینکه لامپ رشته ای دارای CRI 100 است ، LED باCRI 80 خوب است. CRI 80 تا ۹۰ درصد رایج ترین رتبه بندی LED CRI است که امروزه در بازار پیدا خواهید کرد. با این حال، CRI همیشه یک شاخص دقیق نیست زیرا برخی از LED های دارای CRI پایین در صدک های ۲۰ تا ۳۰ می توانند نور سفید واضح تر و دقیق تری نسبت به یک درجه در ۹۰ produce تولید کنند. به همین دلیل است که رتبه CRI به اندازه وات و دمای رنگ مهم نیست.

کم نور بودن LED ها

برخی از آنها می توانند کم نور شوند ، اما برای سازگاری با سیستم فعلی خود باید با مشخصات سازنده مشورت کنید زیرا ممکن است برخی نتوانند توان کمتری را که LED ها بر روی آن کار می کنند کنترل کنند.

مقاوم سازی نورپردازی خود

توانایی خرید یک لامپ LED و پیچاندن آن در یک دستگاه فلورسنت رشته ای یا فشرده موجود (مانند CFL) به عنوان مقاوم سازی شناخته می شود. مقاوم سازی این روزها محبوبیت بیشتری دارد و گزینه های زیادی در دسترس است. با این حال، ممکن است یک ماژول LED پیدا کنید که از نظر فیزیکی می تواند در لامپ های رشته ای موجود قرار گیرد، اما لزوماً کارایی LED را افزایش نمی دهد.

تمامی مجموعه نورپردازی LED و روشنایی LED در فضای باز را در فروشگاه اینترنتی آریاایمن خریداری کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها