نصب دوربین

نصب دوربین مداربسته

اگر قصد نصب دوربین مداربسته را دارید برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۳۳۹۱۶۲۶۶

آیا به دنبال نصب دوربین مداربسته برای محافظت از کسب و کار یا اموال تجاری خود هستید ؟ آیا دوست دارید کل دارایی خود را با یک نگاه از موبایل خود ببینید و حتی قبل از وقوع جرم جلوی آن را بگیرید؟

به دنیای راه حل های نظارت تصویری و دوربین های امنیتی خوش آمدید.

سیستم دوربین مداربسته دارای وضوح تصویر مختلف هستند. برخی از دوربین های امنیتی تجاری در داخل خانه استفاده می شوند، در حالی که برخی دیگر در فضای باز استفاده می شوند، برخی از دوربین ها برای پوشش وسیع‌تر استفاده می شوند، در حالی که برخی دیگر برای خواندن پلاک‌هایی که به داخل پارکینگ می‌آیند ساخته شده اند. در نهایت همه مشاغل به سیستم دوربین امنیتی نیاز دارند.

چرا؟ چون داشتن شواهد ویدیئی از وقوع هر جرمی در ملک شما نه تنها می تواند به دستگیری مجرم کمک کند، بلکه می تواند نشان دهد که سیستم امنیتی ساختمان در کجا آسیب پذیر است و می توانید تغییرات لازم را انجام دهید تا دیگر تکرار نشود.

برای مشاهده و خرید انواع دوربین مداربسته کلیک کنید⇓

کلیک کنید

جزای اصلی یک سیستم دوربین مداربسته

  • دوربین های امنیتی
  • کابل کشی / سیم کشی
  • ضبط ویدئوی شبکه (NVR)
  • فضای ذخیره سازی (هارد دیسک)

سیستم های دوربین مدار بسته پیچیده هستند. یک سیستم دوربین مدار بسته کارآمد که پوشش کامل اموال را در تمام ساعات شبانه روز ارائه می دهد، به شبکه ای از دوربین های امنیتی تجاری سازگار، فضای ذخیره سازی کافی، کابل کشی مناسب و حتی برق نیاز دارد. خوشبختانه، نظارت لازم نیست دشوار باشد. برای مشاهده تجهیزات و اجزای مورد نیاز برای راه اندازی سیستم نظارت IP خود به خواندن ادامه دهید.

دوربین های امنیتی تجاری

مهم ترین بخش های سیستم های دوربین امنیتی تجاری، البته دوربین های امنیتی هستند. دوربین های امنیتی تجاری از هر چیزی که در داخل و اطراف یک مرکز اتفاق می افتد فیلم می گیرند، سپس فیلم را برای ضبط، مانیتور و دستگاه های تلفن همراه ارسال می کنند. دوربین های امنیتی در انواع سخت افزاری برای نیاز های مختلف خدمات نصب دوربین عرضه می شوند.

اینکه کدام دوربین های امنیتی برای سیستم شما مناسب هستند به نیاز ها و بودجه فردی شما بستگی دارد. آیا آنها را در داخل خانه یا بیرون قرار می دهید؟ آیا وضوح ۱۰۸۹۰P به اندازه کافی بزرگ است ؟ آیا آنها قادر به دیدن و ضبط ویدیو به  طور موثر در نور کم خواهند بود؟ آیا آنها با میدان دید کافی قرار می گیرند یا دوربین PTZ (Pan Tilt Zoom) لازم است؟ همه اینها سوالات مهمی هستند که باید هنگام انتخاب دوربین های امنیتی برای پروژه نصب دوربین مداربسته در نظر گرفته شوند.

کابل کشی و سیم کشی برای دوربین مداربسته

برای اکثر سیستم های دوربین مداربسته تجاری، کابل کشی ساختار یافته که در سراسر دیوارها اجرا می شود و دوربین های امنیتی شما را به سرور یا NVR متصل می کند، یک جزء حیاتی در طول نصب دوربین های نظارتی خواهند بود. در حالی که دوربین های مداربسته بی سیم روز به روز محبوب تر می شوند، مخصوصا برای مصارق خانگی، دوربین های مداربسته امنیتی سیمی همچنان برای استفاده های امنیتی دائمی تر و سختگیرانه تر حکمفرما هستند.

کابل کشی نصب دوربین IP

هنگامی که از دوربین های IP استفاده می کنید، همانطور که اکثر سیستم های مداربسته این روز ها انجام می دهند، به احتمال زیاد به کابل های Cat5E یا Cat6 نگاه خواهید کرد که می توانند حجم زیادی از داده های مورد نیاز ویدیو های دیجیتال و وضوح بالا را با سرعت های بسیار سریع و اغلب در فواصل طولانی منتقل کنند. این یک ارتقاء از کابل کواکسی است که معمولا دوربین IP سازگار نیستند. در بسیاری از موارد، کابل های Cat5E یا Cat6 به دوربین های مداربسته نیز کمک می کنند و نیاز به سیم کشی بیشتر را از بین می برند. این Power Over Ethernet نامیده می شود و زمانی که دوربین های مداربسته به NVR متصل نیستند، به یک سوئیچ PoE نیاز دارد. دوربین های مداربسته بی سیم ممکن است به سیم کشی کمتری در دیوار ها نیاز داشته باشند، اما همچنان برای تغذیه دوربین امنیتی به طور جداگانه، معمولا از طریق برق ۱۱۰ ولت، به کابل نیاز دارند.

ضبط کننده ویدیو شبکه (NVR)

ضبط کننده ویدیوی شبکه همچنین به عنوان NVR شناخته می شود، یکی دیگر از عناصر ضروری برای هر سیستم دوربین IP است. با اتصال به شبکه IP یکسان، NVR میتواند تقریبا در هر نقطه از ساختمان یا خانه شما نصب شود. NVR به شما این امکان را می دهد که ویدیو را روی یک هارد دیسک ضبط  و ذخیره کنید، تصاویر بگیرید و آنها را برای مشاهده زنده و ضبط شده به رایانه یا دستگاه راه دور منتقل کنید. ضبط کننده های ویدیوی شبکه معمولا چندین کانال برای وارد کردن فید دوربین های امنیتی دارند و مکانی همه جانبه برای ترکیب فید ها و نظارت کامل بر فید های نظارتی شما هستند. درستگاه های NVR و DVR ممکن است روی یک قفسه یا میز، روی دیوار یا پشت دیوار کاذب نصب شوند.

NVR ها عمدتا با DVR ها از این جهت متفاوت هستند که فیلم را از دوربین های IP ضبط می کنند، در حالی که DVR عمدتا ویدیوهای مبتنی بر آنالوگ را به فرمت دیجیتال ضبط می کند. ضبط کننده های DVR استاندارد از کابل های کواکسیال استفاده می کنند، در حالی که بسیاری از NVR ها از طریق کابل های اترنت مانند cat5e یا cat6 متصل می شوند.

فضای ذخیره سازی ( هارد دیسک )

یک NVR ضبط فیلم های نظارت تصویری را آسان می کند، اما شما به هارد دیسک های متصل نیاز دارید تا این فیلم را روی آن ذخیره کنید. انتخاب مقدار مناسب فضای ذخیره سازی، یکی از نکات مهمی است که مصرف کننده باید به آن اهمیت ویژه ای دهد، همچنین با درنظر گرفتن طول ویدیویی که باید ذخیره کنید، با نرخ بیت و وضوح تصویر ( حجم فیلم ) می توانید فضای ذخیره سازی مناسب خود را انتخاب کنید.